קידום אתרים אורגני מאז ועד היום
בשנים האחרונות, עם התפתחותו של האינטרנט ומנועי החיפוש, עימם התפתחו תחומים חדשים הדורשים למידה, התמדה והמון הבנה וסבלנות. לא ממש מובן מי מבינהם הביצה ומי התרנגולת אך מובן הדבר שמנועי החיפוש השונים ובעיקר גוגל מאוד משפיע על תחום קידום אתרים אורגני ולהיפך. בתחילת כניסתו של מנוע החיפוש גוגל אל עולם האינטרנט כבר החל להתפתח תחום קידום אתרים אורגני ואם השנים ואף פחות מזה היו אנשים שהחלו להפוך זאת למקצוע של ממש. בשלב מסויים גוגל הבין כי מקדמי האתרים עושים "תחבולות" מסויימות שעלולות לפגוע באיכות האתרים והתכנים אותם הוא מנסה לגבש בדירוגים הגבוהים. על כן, החל גם גוגל להתפתח ולפתח אלגוריתמים ומדדים שרובם מוסווים בתוך מערכת גוגל העצומה ואינה חשופה לגולשים ובטח לא לכל העוסק בתחום קידום אתרים מקצועי.
האלגוריתמים של גוגל
כמובן, שהדבר הביא לשינויים משמעותיים בכל תחום קידום אתרים מקצועי. האלגוריתמים והמדדים שגוגל פיתח מחייבים כיום את כל תחום קידום אתרים אורגני ליצור תכנים ומאמרים בצורה איכותית, לעבוד בצורה חכמה יותר הדורשת עבודה יותר מחושבת ועיקבית.
המדדים שגוגל הפיק, תפקידם למדוד את איכות אתר האינטרנט על פי מספר פרמטרים ולקבוע אם הם מספיק רלוונטיים ואיכותיים לאותו נושא אותו הם מייצגים. על פי כל הפרמטרים שגוגל הציב הוא קובע מה יהיה מיקומו של האתר ברגע שגולש מקיש את מילת המפתח במנוע החיפוש. כפי שכבר הזכרתי, לא כל המדדים והאלגוריתמים של גוגל חשופים לעיניי כל. אך ישנם מספר מדדים שגוגל מציג על מנת לתת ציון לתכנים המופיעים באתר אינטרנט, על פיהם מתנהל כל תחום קידום אתרים אורגני ואפרט אותם כאן:
1- גוגל עוקב אחר תנועת הגולשים באתר, חשוב שגולשים רבים יכנסו לאתר. מדד זה מראה כי ישנה התעניינות בדברים שהאתר מביא לגולשים. על כן, כל העוסק בתחום קידום אתרים מקצועי יודע כי עליו למשוך את הגולשים באמצעות תכנים מעניינים, מועילים, איכותיים המושכים את הגולש.
2- מדד באונס רייט מציג את אחוז הגולשים הנכנסים ומיד יוצאים מהאתר. במידה ואחוז הגושלים היוצאים במהירות מהאתר גבוהה, כמובן שציון האתר יורד.
3- מספר קישורים המובילים לאתר, ממקומות רלווינטיים ואיכותיים כמה שיותר. על כן כל העוסק בתחום קידום אתרים אורגני יודע כי עליו לבנות קישורים ממקומות הרלווינטיים לתחום האתר אותו הוא מכוון, עליו לכתוב תכנים איכותיים ורלוונטיים.
בשנים האחרונות, עם התפתחותו של האינטרנט ומנועי החיפוש, עימם התפתחו תחומים חדשים הדורשים למידה, התמדה והמון הבנה וסבלנות. לא ממש מובן מי מבינהם הביצה ומי התרנגולת אך מובן הדבר שמנועי החיפוש השונים ובעיקר גוגל מאוד משפיע על תחום קידום אתרים אורגני ולהיפך. בתחילת כניסתו של מנוע החיפוש גוגל אל עולם האינטרנט כבר החל להתפתח תחום קידום אתרים אורגני ואם השנים ואף פחות מזה היו אנשים שהחלו להפוך זאת למקצוע של ממש. בשלב מסויים גוגל הבין כי מקדמי האתרים עושים "תחבולות" מסויימות שעלולות לפגוע באיכות האתרים והתכנים אותם הוא מנסה לגבש בדירוגים הגבוהים. על כן, החל גם גוגל להתפתח ולפתח אלגוריתמים ומדדים שרובם מוסווים בתוך מערכת גוגל העצומה ואינה חשופה לגולשים ובטח לא לכל העוסק בתחום קידום אתרים מקצועי.
האלגוריתמים של גוגל
כמובן, שהדבר הביא לשינויים משמעותיים בכל תחום קידום אתרים מקצועי. האלגוריתמים והמדדים שגוגל פיתח מחייבים כיום את כל תחום קידום אתרים אורגני ליצור תכנים ומאמרים בצורה איכותית, לעבוד בצורה חכמה יותר הדורשת עבודה יותר מחושבת ועיקבית.
המדדים שגוגל הפיק, תפקידם למדוד את איכות אתר האינטרנט על פי מספר פרמטרים ולקבוע אם הם מספיק רלוונטיים ואיכותיים לאותו נושא אותו הם מייצגים. על פי כל הפרמטרים שגוגל הציב הוא קובע מה יהיה מיקומו של האתר ברגע שגולש מקיש את מילת המפתח במנוע החיפוש. כפי שכבר הזכרתי, לא כל המדדים והאלגוריתמים של גוגל חשופים לעיניי כל. אך ישנם מספר מדדים שגוגל מציג על מנת לתת ציון לתכנים המופיעים באתר אינטרנט, על פיהם מתנהל כל תחום קידום אתרים אורגני ואפרט אותם כאן:
1- גוגל עוקב אחר תנועת הגולשים באתר, חשוב שגולשים רבים יכנסו לאתר. מדד זה מראה כי ישנה התעניינות בדברים שהאתר מביא לגולשים. על כן, כל העוסק בתחום קידום אתרים מקצועי יודע כי עליו למשוך את הגולשים באמצעות תכנים מעניינים, מועילים, איכותיים המושכים את הגולש.
2- מדד באונס רייט מציג את אחוז הגולשים הנכנסים ומיד יוצאים מהאתר. במידה ואחוז הגושלים היוצאים במהירות מהאתר גבוהה, כמובן שציון האתר יורד.
3- מספר קישורים המובילים לאתר, ממקומות רלווינטיים ואיכותיים כמה שיותר. על כן כל העוסק בתחום קידום אתרים אורגני יודע כי עליו לבנות קישורים ממקומות הרלווינטיים לתחום האתר אותו הוא מכוון, עליו לכתוב תכנים איכותיים ורלוונטיים.